Pakaratreeni salilla: treenivinkkejä täydellisen pyöreisiin pakaroihin!

Valtaosa kuntosalilla käyvistä naisista haaveilee pyöreistä ja kiinteistä pakaroista :) Mutta millainen on tehokas pakaratreeni salilla? Kokosimme muutamia hyviä ja tehokkaita salilla tehtäviä pakaratreeniliikkeitä, joiden avulla onnistut tavoitteessasi helpommin.

Sarjoja liikkeissä on hyvä tehdä 2-3 per liike ja pakaroille kannattaa tehdä viikkotasolla 9-12 tiukkaa sarjaa 2-3 treeniin jaettuna. Toistomääränä kannattaa pitää 8-12. Poimi liikkeistä siis 3-4 miellyttävää ja tee niitä. Muista vaihdella liikkeitä ja niiden järjestystä eri treeneissä, näin lihas ei pääse tottumaan samaan rasitukseen. HUOM! Älä pelkää painoja! Painojen tulee olla niin raskaat että voimat lähes loppuvat viimeisillä toistoilla. Liikkeen tulee kuitenkin olla puhdas.

Napakat ja suoritusta parantavat kompressoivat trikoot ovat tärkeät tehokkaaseen pakaratreeniin. Kompressiovaatteet parantavat suorituskykyä, kestävyyttä sekä palautumista rasituksesta, jolloin lihaksisto myös kehittyy paremmin!

1. Pakarapotku taljassa

Pakarapotku taljassa on todella hyvä ja tehokas täsmäliike pakaralihaksille. Ota tukeva ote taljasta ja asennoksi maltillinen etukeno. Tukijalan polven tulee olla hieman koukussa. Jännitä rauhassa vatsalihakset tiukaksi ja lähde ojentamaan lonkkaa taakse. Pysäytä liike pieneksi hetkeksi ylä-asentoon ja keskity supistamaan pakaralihasta. Tuo liike rauhallisesti takaisin alas samalla jarruttaen pakaralihaksella vastaan. Älä tee liian pitkää liikerataa, ettei tunne karkaa pois pakaralihaksilta. 

2. Pakarapotku laitteessa

Pakarakoneessa suoritettu liike on vastaavanlainen kun taljassa tehty pakarapotku. Tässä erona, että laite huolehtii oikeasta liikeradasta. Molempia kannattaa tehdä, liikkeet ovat kuitenkin hiukka erilaisia. Laitteessa tehtynä liike ei ole aivan niin kokonaisvaltainen. 

3. Syväkyykky smith-telineessä

Pakaralihasten ehdoton kuningasliike on eittämättä jalkakyykky ja nimenomaan syvään tehtynä! Kyykky smith-telineessä on helpompi suorittaa, joskin se ei ole ihan sama ole kun vapaalla tangolla tehtynä. Smith-teline huolehtii liikeradasta jolloin voit keskittyä tekemään työn täysin lihaksella. Jalkojen asento tulee olla hieman hartioita leveämpi ja jalkaterät noin 5-15 astetta ulospäin käännettynä. Polvien tulee seurata jalkaterän linjaa! Laskeudu rauhallisesti "jalkojen väliin" pitkällä liikeradalla samalla lihaksella vastaan jarruttaen. HUOM! Kyykyn tulee olla syvään tehty! Purista pakaroilla ja tuo peppua maltillisesti taakse! Ylä-asennossa supista pakaralihakset äläkä lukitse polvia vaan jätä ne hiukan koukkuun ja pidä katse eteenpäin tai hieman ylös. Älä myöskään päästä selkää notkolle! Tästä ei pepputreeni parane!

4. Jalkaprässi leveällä jalka-asennolla

Asetu jalkaprässiin ja laita jalat leveään asentoon jalkalevyn keski/yläosaan. Selkä tulee olla suorana ja tuettuna koko liikkeen ajan sekä kontrolli vastalihaksissa. Laske painot rauhallisesti alas lihaksella vastaan jarruttaen. Voit laskea painot niin alas kun se tuntuu luontevalta. Samat jutut pätevät tässä kun kyykyssäkin. Polvien tulee seurata jalkaterän linjaa ja yläasennossa polvet eivät saa lukittua vaan jalkojen tulee jäädä aavistuksen koukkuun.

Muista myös lukea parhaat vinkkimme pakaratreeniin kotona, vatsan kiinteytykseen, tehokkaaseen rasvanpolttoon ja rintalihastreeniin!

Tutustu tästä Six Deuce kompressiotrikoisiin.

Lähetämme uutiskirjeen noin kerran kuukaudessa. Voit poistua listalta milloin vain. Lue lisää henkilötietojen käsittelystä tietosuojaselosteestamme.

Asiakaspalvelu

Ilmainen ja nopea toimitus

Toimitus on aina ilmainen. Lähetämme tilauksia Matkahuollon palveluilla jokaisena arkipäivänä, ja toimitusaika on normaalisti 1-3 arkipäivää.

Lisätietoja

14 päivän vaihto- ja palautusoikeus

Kaikilla tuotteilla on 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Ensimmäinen normaalihintaisen tuotteen vaihto tai palautus on sinulle ilmainen. Alennustuotteiden vaihdosta tai palautuksesta veloitamme 8 euron käsittelykulun.

Lisätietoja

Turvalliset ja helpot maksutavat

Voit maksaa yleisimmillä maksu- ja luottokorteilla, PayPalilla, kätevästi verkkopankissa, MobilePayllä sekä Collector- tai Jousto-laskulla. Käytämme SSL-salausta: verkkokaupassamme asiointi on aina turvallista.

Lisätietoja